HISTORIE PILY

Parní pohon


FOTOGRAFIE

LOKOMOBILA - TECHNICKÝ POPIS

Výrobce: Heinrich LANZ, Mannheim, rok výroby 1922.
Použití: k pohonu pracovních strojů.
Způsob spojení: nýtovaný
Ležatý stabilní parní kotel lokomobilní s plamencem a žárovými trubkami.
Na plášti parního kotle umístěn parní stroj.
Výkon 31/41/49 HP, 2 setrvačníky1320 ø / 220, 220 otáček / v minutě,
váha lokomobily 6000 kg. Komín plechový, ø 400 mm, síla plechu 5 mm,
výška 24 metrů / při stupňovitém předtopeništi/. ø válce 200 mm, zdvih 260 mm.
Spotřeba uhlí stroje v novém stavu: 1 kg pro PS hod., páry 8,7 kg pro 1 PS hod. při plném výkonu.
Spotřeba oleje za 10 hod. pracovní doby při Ima druhu:

Přípustný odběr ostré páry při normální výkonnosti obnáší 85 kg. / nepřípustné při trvalém výkonu/.
Při normálním výkonu odevzdá stroj 240 kg výfukové páry. Při trvalém výkonu 320 kg.
Výhřevná plocha kotle při stupňovitém topeništi: Plocha roštu 0,9 m2.
Přehřívač 10 m2 výhřevné plochy.