HISTORIE PILY
- Pilu založili v r.1935 bratři Ladislav a Miloslav Prokopovi
- Katr Herkules z r.1912 byl poháněn parní lokomobilou zn.Lanz
- Od r.1949 byl majitelem pily Miloslav Prokop. Rok poté komunisté pilu zavřeli
- Jako jedné z mála pil se podařilo obnovit činnost již v roce 1967 a byla pořád v soukromém vlastnictví!
- Několik let řezal majitel pily pod Komunálním podnikem Český Dub a později pod MNV Všelibice
- V r.1981 byl ukončen parní pohon katru a přešlo se na elektrický pohon
- V úspěšné tradici pokračuje vnučka Hana Straková s manželem Jaromírem. Pila se rozšířila a v r.1992 byl uveden do provozu druhý katr
- Ve firmě již pracuje i pravnuk zakladatele. Kladou důraz na kvalitu a spolehlivost.Věří v pokračování tradice firmy a její dobré jméno k tomu zavazuje
FOTOGRAFIE
LOKOMOBILA - TECHNICKÝ POPIS
Výrobce: Heinrich LANZ, Mannheim, rok výroby 1922.
Použití: k pohonu pracovních strojů.
Způsob spojení: nýtovaný
Ležatý stabilní parní kotel lokomobilní s plamencem a žárovými trubkami.
Na plášti parního kotle umístěn parní stroj.
Výkon 31/41/49 HP, 2 setrvačníky1320 ø / 220, 220 otáček / v minutě,
váha lokomobily 6000 kg. Komín plechový, ø 400 mm, síla plechu 5 mm,
výška 24 metrů / při stupňovitém předtopeništi/. ø válce 200 mm, zdvih 260 mm.
Spotřeba uhlí stroje v novém stavu: 1 kg pro PS hod., páry 8,7 kg pro 1 PS hod. při plném výkonu.
Spotřeba oleje za 10 hod. pracovní doby při Ima druhu:
- válcového oleje 0,45 kg,
- ložiskového oleje 0,65 kg,
- čistícího materiálu 0,8 kg.
Při normálním výkonu odevzdá stroj 240 kg výfukové páry. Při trvalém výkonu 320 kg.
Výhřevná plocha kotle při stupňovitém topeništi:
- 15,5 m2 vodou,
- 14,3 m2 ohněm.
Přehřívač 10 m2 výhřevné plochy.